دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد؛

ایجاد ۱۳ هزار شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی گیلان در سال آینده

۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ۲۰:۰۱ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، با بیان اینکه سال آینده باید ۱۳ هزار و ۶۶۲ شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی(لیسانس و بالاتر) ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این میزان شامل ۴۶ درصد کل تعهد اشتغال استان در سال آتی را شامل می‌شود.

به نقل از ایسنا، سیاوش آقاجانی امروز، ۲۰ اسفندماه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان، تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۳۲ هزار شغل دانست و اظهار کرد: شاهد تحقق ۱۰۲ درصدی این تعهد تا امروز هستیم.

وی از تحقق ۳۲ هزار و ۸۲۵ شغل در سال جاری خبر داد و افزود: اجرای تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ از سوی دستگاه ها تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و قطعا آمار اشتغال افزایشی خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ایجاد شده را در سطح ۱۷ شهرستان دانست و تصریح کرد: ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و جهاد کشاورزی بیشترین تعهد اشتغال را دارند.

آقاجانی با اشاره به پایش اشتغال از طریق نظارت پیامکی، نظارت تلفنی و نظارت میدانی، عنوان کرد: تعهد اشتغال استان گیلان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی از ابلاغ تعهد اشتغال سال ۱۴۰۳ در استان خبر داد و گفت: سال آینده باید ۲۹ هزار و ۹۷۶ شغل ایجاد کنیم؛ البته در راستای سیاست دولت سیزدهم، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلات دانشگاهی در دستور کار است.

مدیرکل تعاون گیلان با بیان اینکه سال آینده باید ۱۳ هزار و ۶۶۲ شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی(لیسانس و بالاتر) ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این میزان شامل ۴۶ درصد کل تعهد اشتغال استان در سال آتی را شامل می‌شود؛ این در حالی است که بر اساس تعهد سال ۱۴۰۲ برای ۳۵۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی لیسانس و بالاتر اشتغال ایجاد کردیم که رشد ۳۰۰ درصدی را نشان می دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان